پشتیبانی

09123062337

تفاوت بین روش های FUT ، FUE و DHI

سه تکنیک مشهور کاشت مو عبارتند از: روش کاشت مستقیم مو، پیوند واحد فولیکولی و استخراج واحد فولیکولی که به ترتیب به روش‌های DHI، FUT و FUE شناخته می‌شوند. یکی از تفاوت‌های اصلی بین این تکنیک‌ها روش خارج کردن فولیکول از ناحیه دهنده مو و روش کاشت مو در ناحیه گیرنده است. در ادامه در مورد این روش‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

FUT قدیمی‌ترین تکنیک کاشت مو است که در آن به کمک عمل جراحی، قسمتی از پوست به صورت نوار معمولا از پشت سر برداشته می‌شود. سپس به کمک دستیاران متخصص فولیکول‌های مو به واحدهای جداگانه تقسیم می‌شود و ناحیه‌‌ی جراحی شده بخیه می‌شود.

در تکنیک FUT یک جای زخم باریک در قسمتی که از آن برداشت شده است بر جا می‌ماند.

سپس در ناحیه گیرنده مو شکاف‌های ریز ایجاد شده و فولیکول‌های مو به کمک فورسپس در شکاف‌ها کاشته می‌شود. در این روش، جراح کنترل کمی روی عمق، زاویه و جهت موهای کاشته شده دارد، بنابراین ممکن است نتیجه آن کاملا طبیعی به نظر نرسد.

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

FUE یکی از رایج‌ترین روش‌های کاشت مو است که در آن با استفاده از پانچ برش‌های دایره‌ای شکل بسیار ریز در پوست ایجاد شده و یک فولیکول مو یا گروهی از فولیکول‌های مو برداشته می‌شود. این روش باعث ایجاد سوراخ‌های کوچک در پوست سر می‌شود که پس از مدتی به زخم‌های سفید ریز تبدیل می‌شوند.

معمولا این زخم‌های ریز نسبت به زخمی که در روش FUT کمتر قابل مشاهده است.

سپس فولیکول‌های مو مانند روش FUT کاشته می‌شود. به این صورت که سوراخ‌ها و شکاف‌های ریزی در ناحیه گیرنده ایجاد می‌شود و فولیکول‌های مو به کمک فورسپس درون آن قرار می‌گیرد. در این روش هم جراح کنترل کمی روی عمق، زاویه و جهت موهای کاشته شده دارد و ممکن است نتیجه آن کاملا طبیعی به نظر نرسد.

کاشت مستقیم مو (DHI)

DHI جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش کاشت مو است. در این روش فولیکول‌های مو با استفاده از یک اکسترکتور (extractor) با قطر کمتر ۱ میلی‌متر، یکی پس از دیگری برداشته می‌شود. عمل کاشت مو DHI بر خلاف روش‌های FUE و FUT که بیشتر توسط تکنسین‌ها انجام می‌شود، کاملا توسط جراحان معتبر انجام صورت می‌گیرد.

سپس موها با استفاده از یک ایمپلنتر (implanter) یکبار مصرف، به طور مستقیم در ناحیه گیرنده قرار داده می‌شوند. در روش کاشت مو DHI جراح کنترل کاملی روی عمق، زاویه و جهت موهای کاشته شده دارد و به همین علت نتیجه کاشت بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

در این روش موهای کاشته شده سر و صورت دقیقاً مانند موهای طبیعی با همان بافت و خصوصیات رشد می‌کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید موهای تازه کاشته شده را تراشیده و حتی آن‌ها را با مدل دلخواه اصلاح کنید.

DHITM از تکنیک کاشت مو مستقیم (DHI) برای به دست آوردن ظاهر و تراکم طبیعی استفاده می‌کند. در طول عمل کاشت از ابزارهای یکبار مصرفی استفاده می‌شود که امکان دستیابی به زاویه، عمق و جهت مطلوب را می‌دهد.

بهتر است بدانید عمل کاشت موی صورت، تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود. فرآیند کاشت بدون درد است و حدود یک یا دو ساعت به طول خواهد انجامید. به این ترتیب هیچ نیازی به زمان ریکاوری وجود ندارد. بیماران می‌توانند کارهای روزمره خود را از روز بعد از سر بگیرند.

مزایای استفاده از روش کاشت مو DHI عبارتند از:

  • نتجیه ۱۰۰ درصد طبیعی
  • بدون نیاز به برش
  • بدون بخیه
  • بدون باقی ماندن جای زخم
  • کاملا بدون درد
  • حداکثر میزان موفقیت فولیکول‌های کاشته شده (بیش از ۹۰ درصد)
  • زمان ریکاوری کوتاه
  • نیاز کمتر به ناحیه اهدا کننده مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu